TRYB JASNY/CIEMNY

Kiedy piszesz dla wszystkich, piszesz dla nikogo... 馃槻

Je艣li chcesz by膰 copywriterem, musisz wyj艣膰 z my艣lenia, 偶e Twoje teksty s膮 zawsze dla wszystkich. Z takim podej艣ciem szybko si臋 zniech臋cisz i nie znajdziesz satysfakcji w pracy, kt贸ra jest fascynuj膮ca, kiedy trafia si臋 na odpowiednich ludzi...

ludzie copywriting t艂um

Prosz臋 Pani, chc臋 zmieni膰 grup臋!

Pami臋tacie te sytuacje ze szko艂y, w kt贸rych nauczycielka dobiera艂a osoby w grupy i kaza艂a im pracowa膰 razem? Jak cz臋sto zdarza艂o si臋 Wam trafi膰 do grupy absurdalnie dobranej, kt贸rej praca sz艂a topornie i nieefektywnie? Ka偶dy, kto chodzi艂 do szko艂y ma przynajmniej jedno takie do艣wiadczenie na swoim koncie. 

Czy to znaczy, 偶e osoby z grupy by艂y z艂e? Nie. Czy to znaczy, 偶e nauczycielka by艂a z艂a? Te偶 nie. Czy to znaczy, 偶e osoby by艂y 藕le dobrane do tego konkretnego zadania? Tak! W pracy copywritera chodzi nie tylko o wspania艂e tre艣ci, ale r贸wnie偶 o to, aby trafi膰 w odpowiednie miejsce w odpowiednim czasie.

Nie wszystko, dla wszystkich...

Je艣li nawet dzia艂asz na w艂asny rachunek, a klienci sami do Ciebie przychodz膮, wsp贸艂pracowanie ze wszystkimi i za wszelk膮 cen臋, nie jest dobrym pomys艂em. Czasami ju偶 po pierwszej wymianie wiadomo艣ci wida膰, kto "poczuje flow" w Twoim stylu pisania, a kto zupe艂nie go nie doceni. 

Przy pierwszych wiadomo艣ciach da si臋 te偶 wyczu膰, kiedy kto艣 rzeczywi艣cie jest zainteresowany skorzystaniem z Twoich us艂ug, a kiedy pr贸buje wyszarpa膰 za darmo t臋 szynk臋 dla siebie jak diaboliczne alter ego uroczego pieska Reksia.

Wszyscy, wszystkim, wszystkiego i na zawsze

Nie musisz trafia膰 ze swoim przekazem do wszystkich. Trafianie do wszystkich w praktyce oznacza trafianie do nikogo. To recepta na przezroczyste tre艣ci, kt贸re maj膮 pasowa膰 ka偶demu, ale nikt ich nie zapami臋ta, bo niczym nie b臋d膮 si臋 wyr贸偶nia艂y. Prawdopodobnie nie zach臋c膮 te偶 do 偶adnej interakcji, bo nie b臋d膮 mia艂y w sobie pull the trigger baby!

Je偶eli jeste艣 na pocz膮tku drogi w copy, Twoim zadaniem nie jest trafianie do wszystkich, pisanie o wszystkim i za wszelk膮 cen臋. Celem jest znalezienie swojej drogi w copywritingu, swoich sposob贸w na prac臋, ale tak偶e swojego sposobu wybierania klient贸w, z kt贸rymi RZECZYWI艢CIE CHCESZ wsp贸艂pracowa膰. Takie wsp贸艂prace b臋d膮 najbardziej owocne i b臋d膮 dawa艂y satysfakcj臋 obydwu stronom tej relacji. 

It's OK not to be OK

To dotyczy zar贸wno Ciebie, jak i Twoich klient贸w. Nie ka偶de zlecenie, kt贸re do Ciebie trafi, rzeczywi艣cie poczujesz i nie ka偶dy klient poczuje Twoje teksty. To jest OK i nie ma co sobie, albo komu艣 tego wyrzuca膰. Nie podchod藕 panicznie ani do swojej pracy, ani do swoich klient贸w.

Da si臋 zmniejszy膰 prawdopodobie艅stwo takich sytuacji, pracuj膮c na briefach. O czym pisa艂am, np. TUTAJ, ale te偶 TUTAJ. Je艣li masz brief, Ty i klient mo偶ecie 艂atwo okre艣li膰 wzajemne oczekiwania i mo偶liwo艣ci. Zdarza si臋, 偶e klientom nie chce si臋 wype艂nia膰 briefu, je艣li tak - dlaczego Tobie chcia艂oby si臋 chcie膰 wykona膰 prac臋? Je艣li kto艣, nie wyrazi swoich oczekiwa艅, sk膮d pomys艂, 偶e spe艂nisz je z powietrza?

Je艣li chcesz ze mn膮 wsp贸艂pracowa膰, napisz: kontakt@monikapawelec.pl
Prze艣l臋 Ci brief do wype艂nienia.  馃槈

Trzymaj si臋 zdrowo, 
Cze艣膰!

Wybrane dla Ciebie

instagram @_daje.slowo_monika.pawelec

Copyright © Daj臋 S艂owo