TRYB JASNY/CIEMNY

Od zera do SPAMERA.馃し‍♀️Oferty, kt贸re nie dzia艂aj膮馃憟przeczytaj zanim wy艣lesz!

Pani Moniko, mam dla Pani... nie dowiemy si臋 co. Wszystkie oferty, kt贸re brzmi膮 w ten spos贸b, m贸j m贸zg od razu wrzuca do kategorii SPAM. Ale uwaga... Nie tylko ja tak robi臋. Na zdrowy rozum... Skoro ju偶 piszesz tego maila, to czemu brzmisz jak telemarketer, z kt贸rym nikt nie chce rozmawia膰?


Kopiuj /wkleje to fleje

Jasne, 偶e nikt normalny nie b臋dzie pisa艂 400 r贸偶nych tekst贸w sprzeda偶owych do mailingu. Jednak 偶eby trafi膰 t膮 drog膮 do odbiorcy, trzeba si臋 troch臋 bardziej postara膰. Z regu艂y kopiuj/wkleje, kt贸re dostaj臋, s膮 tak skonsturowane, 偶e zmienia si臋 jedynie imi臋, a reszta pozostaje bez zmian. Czasami ta sama wiadomo艣膰 trafia na moj膮 skrzynk臋 par臋 razy dziennie. 

Hitem by艂o kiedy kto艣 napisa艂 w mailu: Cze艣膰 Bogdan! Mam dla Ciebie ofert臋. Problem polega na tym, 偶e osoby wysy艂aj膮ce mailingi rzeczywi艣cie mog膮 mie膰 co艣 fajnego do zaoferowania, ale maksymalnie trac膮 przez takie wtopy i przez taki styl konstruowania wypowiedzi.

Mamy siebie w kontaktach, to prze艣l臋 Ci ofert臋

Ta wiadomo艣膰 nie tak dawno temu obieg艂a LinkedIn. Ja r贸wnie偶 j膮 dosta艂am i na jej przyk艂adzie mo偶na pokaza膰 jak NIE PISA膯 tekst贸w do mailingu. To, 偶e masz kogo艣 w kontaktach, nie jest 偶adnym powodem do wysy艂ania mu oferty. Nie ma w tym 偶adnego ci膮gu logicznego. To troch臋 tak, jakby pracownik banku podczas Twojej wizyty w plac贸wce powiedzia艂 do Ciebie: Skoro znam Tw贸j adres, to wpadn臋 dzi艣 na obiad.

W normalnym 偶yciu s艂ysz膮c co艣 takiego pukn膮艂by艣 si臋 w g艂ow臋 i przynajmniej troch臋 zaniepokoi艂. Zak艂adamy, 偶e pracownik banku, kt贸ry wysun膮艂 tak膮 propozycj臋, jest dla Ciebie zupe艂nie obcym cz艂owiekiem. Sk膮d pomys艂, 偶e co艣, co nie przejdzie w realu, przejdzie w Internecie i jeszcze zapewni Ci sprzeda偶? Dlaczego masz interesowa膰 si臋 czyj膮艣 ofert膮 tylko dlatego, 偶e do艂膮czy艂 do sieci tysi膮ca Twoich znajomych?

Persona niekoniecznie non grata

Dzisiaj ka偶dy z nas ma mn贸stwo informacji o klientach. Nie trzeba by膰 偶adnym agentem, aby zdobywa膰 wiedz臋. Wystarczy wpisa膰 odpowiednie has艂a do wyszukiwarki i zyskujesz maksimum informacji, kt贸re umo偶liwi膮 Ci sprzeda偶 w艂asnych us艂ug, produktu, czy wiedzy - zdobywasz je ca艂kowicie legalnie. I co najwa偶niejsze, mo偶esz ca艂kowicie spersonalizowa膰 ofert臋 mailingow膮 pod konkretn膮 grup臋 klient贸w, bez produkowania kopiuj/wklej贸w, kt贸re albo nie maj膮 sensu, albo by艂y modne dwadzie艣cia lat temu.

Wys艂anie tej samej oferty do wszystkich zajmie Ci wi臋cej czasu i energii, ni偶 stworzenie kilku modelowych maili pod konkretne typy osobowo艣ci. Co wi臋cej, te same maile mo偶na jeszcze bardziej spersonalizowa膰, tworz膮c teksty synonimizowane. O tekstach synonimizowanych pisa艂am TUTAJ (mo偶na napisa膰 o nich znacznie wi臋cej, ale to materia艂 na inny artyku艂).

Dobra, ale jak tworzy膰 modele mailingowe? Tu z pomoc膮 przychodzi Persona, nie taka gro藕na jak j膮 maluj膮. Najpro艣ciej m贸wi膮c...
Persona to wirtualna osoba, kt贸ra uosabia cechy Twojego idealnego klienta. 
Zwykle jedna persona to za ma艂o, dlatego lepiej stworzy膰 ich kilka i w oparciu o nie opracowa膰 strategi臋 mailingow膮. Inna jest rzeczywisto艣膰 CEO wielkiej firmy, inna wirtualnej asystentki na w艂asnej dzia艂alno艣ci, a jeszcze inna rzeczywisto艣膰 matki, kt贸ra ma swoj膮 dzia艂alno艣膰, a r贸wnocze艣nie ci膮gnie wszystkie sroki za ogon. Powaga... Dalej my艣lisz, 偶e ten sam mail do wszystkich to dobry pomys艂?

Nie od razu Rzym zbudowano, ale to z czego budujesz ma ogromne znaczenie

Znam takie osoby, kt贸re stwierdz膮, 偶e budowanie Person to bez sensu praca, bo szkoda czasu i nie chce si臋. Nic wi臋c dziwnego, 偶e wyniki p贸藕niej jako艣 tak nie zadawalaj膮, a satysfakcja 偶yciowa maleje. Nie musicie wcale marnowa膰 papieru na szkic Persony. Karykaturzysty te偶 nie trzeba zatrudnia膰. Pewnie fajnie by to wygl膮da艂o, ale bardziej istotna jest wiedza praktyczna, kt贸r膮 daje budowanie Persony:
  • dowiadujesz si臋 kim s膮 Twoi idealni klienci,
  • poznajesz ich problemy, kt贸re czekaj膮 na rozwi膮zanie,
  • dostarczasz JAKO艢膯 zamiast zape艂nia膰 skrzynk臋 SPAMem. 
Je艣li nie chcesz marnowa膰 papieru i mie膰 swojego idealnego klienta zawsze przy sobie, u偶yj PersonApp. To prosta aplikacja. Za jej pomoc膮 zbudujesz Persony, kt贸re mog膮 sta膰 si臋 baz膮 do tworzenia spersonalizowanego contentu. Niezale偶nie od tego, czy jest to mailing, czy wpis na stron臋 internetow膮 lub bloga.

Internet nie zwalnia nas z zaanga偶owanego podej艣cia

Je偶eli te偶 tak my艣lisz, to zapraszam Ci臋 do lektury #copy艣rody. W sprawie wsp贸艂pracy naj艂atwiej z艂apiesz mnie na mailu: kontakt@monikapawelec.pl. A je艣li chcesz pogada膰 lub masz jakie艣 pytania, zapraszam na LinkedIn.

Trzymaj si臋 zdrowo馃崁.

Cze艣膰!

Wybrane dla Ciebie