TRYB JASNY/CIEMNY

Jak BYĆ PRZEKONUJĄCYM COPYWRITEREM??✨ Kilka tipów, które POPRAWIĄ Twoje umiejętności 😊😀

Jeśli swoją przyszłość wiążesz z copywritingiem, na pewno zastanawiasz się nad tym, co zrobić, aby być bardziej przekonującym dla potencjalnych klientów. Co zrobić, aby być bardziej przekonującym dla klientów i PO PROSTU pisać lepiej?



Poznaj swoją publiczność

Najlepsi copywriterzy znają swoich odbiorców od podszewki. Wielcy copywriterzy posiadają zdolność głębokiego rozumienia ludzi, do których kierują swoje teksty. Musisz wiedzieć, do kogo piszesz i dlaczego. Musisz być w pełni świadomy nawyków swoich odbiorców, ich motywacji, zainteresowań i powodów do działania. Bez tej wiedzy nigdy nie będziesz w stanie stworzyć języka, który będzie rezonował z odbiorcami i przekonywał ich do podjęcia pożądanego działania.


Złoty przepis nie istnieje! Badabum Tsy!

Jeśli jakiś copy z internetu oferuje Ci cud szkolenie, podczas którego poznasz wszystkie tajniki mocy i złoty przepis na copywriting, to punkij się w głowę zanim uruchomisz proces płatności. Serio, to jest takie proste. Złoty przepis nie istnieje. Gdyby istniał jeden złoty przepis na wszystko, to złoty sedes nie byłby tronem dyktatora zwyrodnialca, lecz powszechnym rozwiązaniem w co drugim domu. Nie ma jednego, pewnego sposobu, aby dowiedzieć się wszystkiego o odbiorcach. Zwłaszcza, że są oni często trudni do zdefiniowania i rówbocześnie bardzo zróżnicowani. Jest jednak kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby lepiej zrozumieć ludzi, dla których piszesz.


Dobrze jeśli interesuje Cię psychologia lub jakaś forma duchowości

Dobrzy copywriterzy wiedzą, jak odwołać się do emocji i potrzeb psychologicznych czytelnika. Chcą, abyś coś poczuł, czy to podniecenie, inspirację, czy komfort. I aby to zrobić, czerpią wiedzę z psychologii (czy w alternatywnej wersji: z zainteresowań jakoś związanych z ogólną tematyką emocji i duchowości). Zasady psychologiczne i pewne prawidłowości, które wynikają z naszej natury, możesz wykorzystać na swoją korzyść jako copywriter. Jeśli znasz psychologiczne zasady stojące za ludzkim zachowaniem i podejmowaniem decyzji, możesz tworzyć skuteczne komunikaty, które współbrzmią z Twoimi czytelnikami i przekonują ich do podjęcia działania.


Jeśli nie potrafisz dobrze pisać, to naucz się

Musisz dobrze pisać, aby stać się skutecznym copywriterem. Pamiętaj, że poprawna polszczyzna to minimum. Tu chodzi o wirtuoezerię, świadomą zabawę słowem, gierki i wszystko, co tak naprawdę jest MIĘDZY SŁOWAMI. Jeśli ogarniasz gramatykę i masz talent do tworzenia pięknych zdań, to nie znaczy, że jesteś wystarczająco dobry, aby stać się copywriterem. Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić swoje umiejętności pisania. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:
  1. Czytaj. Jeśli chcesz lepiej pisać, musisz czytać jak najwięcej. Sorry, nie ma drogi na skróty. Czy mnie to też dotyczy? Tak. Swego czasu czytałam 60 książek miesięcznie. Zawsze imponował mi Superman, ale niekoniecznie podnoszeniem ciężarów. Imponował mi szybkim czytaniem, więc się tego nauczyłam (bardzo przydało mi się to na studiach). Czytanie poprawia Twoje słownictwo, styl pisania i umiejętności narracyjne. Pomaga również zrozumieć różne style pisania i używać właściwego języka do wyrażania swoich myśli. Umiejętności szybkiego czytania, uczą Cię też szybszego znajdowania informacji, których szukasz.
  2. Pisz regularnie.  Nie wystarczy czytać, żeby dobrze pisać. Musisz włożyć czas i wysiłek, aby poprawić umiejętność pisania. Najlepszym sposobem na to jest PO PROSTU regularne pisanie. Możesz pisać opowiadania, teksty sprzedażowe, pamiętniki, dzienniki i co tylko chcesz. ALE PISZ!
  3. Dołącz do społeczności. Jeśli poważnie myślisz o tym, by lepiej pisać. Otaczaj się ludźmi, którzy piszą. Szukaj inspiracji wśród ludzi, którzy już robią to, co Ty dopiero zamierzasz robić. 

Twoją zbroją są informacje! A Ty... SPRZEDAJESZ!

Poważnie. Stawanie się świetnym copywriterem nie polega tylko na szlifowaniu swoich zdolności twórczych, ale także na wiedzy, jak prezentować informacje i przekonywać innych do podjęcia działań za pomocą pisanych przez Ciebie tekstów. Jako copywriter masz stworzyć niesamowitą treść, ale także przekonać innych do działania na jej podstawie. Innymi słowy, musisz stać się sprzedawcą dla swojego klienta. 

Masz znać swoją publiczność, tworzyć nieodparte nagłówki i pisać treści, które rezonują z czytelnikami i przekonuą ich do działania. Dlatego MUSISZ BYĆ PRZEKONUJĄCY, w tym, co robisz. A to nie jest synonim dla słowa: upierdliwy czy nachalny. Aby być bardziej przekonującym/ą copywriterem/ką, spróbuj tych ćwiczeń:

  • Burza mózgów dla tematów. Zanim zaczniesz pisać, musisz wiedzieć, o czym będziesz pisać. Burza mózgów pomoże Ci znaleźć odpowiedni temat i dowiedzieć się, jakich danych potrzebujesz, aby poprzeć te pomysły.
  • Zrób konspekt. Boschu, co za nudziara! No nie. Ja dzisiaj przeważnie nie piszę konspektów, dlatego, że mam je w głowie. Jeśli dopiero zaczynasz, pisanie konspektów to dobry pomysł.  Nauczysz się logicznie układać własne myśli. To pomoże Ci lepiej zorganizować swój artykuł i zapewni czytelnikowi jasny kierunek.
  • Napisz szkic. No dinozaur! Tak, brzmię jak archaiczna postać z przeszłości. Jeśli nie jesteś wprawiony w pisaniu, szkic pomoże Ci zaoszczędzić czas i energię. Nie możesz oczekiwać, że usiądziesz, napiszesz świetny artykuł i twój klient powie: Boschu, jaki jesteś cudowny! Zatrudniam od razu i daję Ci wszystko na tacy. Pisanie to proces i coś, nad czym trzeba nieustannie pracować. Twój pierwszy projekt może nie być tak świetny, jak chcesz, ale to jest w porządku. Musisz po prostu go napisać i edytować do momentu, w którym będziesz zadowolony z wyników.

Przestań gadać, pokaż!

Możesz stworzyć wartościową treść, ale jeśli tylko powiesz swojemu czytelnikowi, co ma zrobić, nie zrobi tego. Jeśli chcesz zostać świetnym copywriterem, musisz przełamać nawyk opowiadania i zacząć pokazywać. Musisz pokazać swojemu czytelnikowi, jakie korzyści płyną z danego produktu lub usługi. Musisz narysować problemy i rozwiązać je, zanim zdążą się pojawić. 

Na przykład, jeśli Twój klient oferuje kurs online na temat marketingu cyfrowego i chcesz przekonać czytelników do jego zakupu, musisz pokazać im, jak będzie wyglądało ich życie po zakupie. Musisz pokazać im, jak wzrosną ich dochody po kursie. Musisz pokazać im, jak będzie wyglądało ich życie ze zwiększonym dochodem. Metoda wybierz mnie! Działa tylko w przypadku osła ze Shreka a szczerze wątpię, że ktokolwiek z nas jest aż tak ujmujący, aby nabierać na tę śpiewkę innych.


Pozostań open-minded

Jako copywriter będziesz proszony o tworzenie treści dla różnych branż. Oznacza to, że będziesz stale narażony na nowe wyzwania i oczekuje się od Ciebie, że będziesz nadążał za najnowszymi trendami. Żeby zostać świetnym copywriterem potrzeba czegoś więcej niż tylko zamiłowania do pisania. 

Aby odnieść sukces w tej dziedzinie, musisz pisać świetnie, rozumieć psychologię człowieka i potrafić przekazywać informacje w sposób inspirujący, interesujący. A nie na sucho, jak w encyklopedii. Zastosuj powyższe wskazówki i sprawdź, jak to wpłynie na Twoje umiejętności.

Trzymaj się zdrowo.🍀

Cześć!


Psssyt! Jeśli spodobał Ci się ten tekst, możesz docenić autorkę, stawiając jej napój bogów (zielony przycisk👇). Powiem Ci w tajemnicy, że ona naprawdę lubi kawę. Lubi też jak skrzynka zapełnia się ofertami współpracy: kontakt@monikapawelec.pl. 😉 Pracując z nią, wspierasz jej nieoczywistą codzienność ze stwardnieniem rozsianym. ☕

Wybrane dla Ciebie