TRYB JASNY/CIEMNY

Klient wysłał mi POPRAWKI 👀 O BOSCHU! Czyli stresy początkującego copy

Straszenie poprawkami jest wpisane w system szkolny. Od najmłodszych lat uczymy się tego, że poprawki to COŚ ZŁEGO. Ale czy naprawdę tak jest? Czy jest się czym stresować, gdy dostaniesz poprawki od Klienta?



To nie sprawdzian, to współpraca

Jeśli chcesz pracować w copywritingu, musisz się oduczyć traktowania swojej pracy jak sprawdzian, który trzeba zdać. Otrzymanie poprawek nie oznacza, że nie zdałeś/łaś. Komentarz do Twojej pracy to cenna wskazówka, która pokazuje, w którą stronę ma iść dalsza współpraca.

Klient mógł perfekcyjnie wypełnić brief, a Ty mogłeś/łaś perfekcyjnie napisać tekst, ale po jego lekturze, Klient być może zobaczył jakieś nowe połączenia, na które warto by było zwrócić uwagę w toku dalszej współpracy. Poprawki i komentarze to nie sygnał, że kiepski z Ciebie copywriter, to cenne informacje, które pozytywnie wpływają na płynność współpracy.

Poprawki/komentarze to okazja do rozwoju

I tak należy je traktować. To forma komunikacji, dzięki której Klient ma szansę jeszcze doprecyzować swoje potrzeby i wyobrażenia. Jest to istotne zwłaszcza wtedy, gdy maluje się przed Tobą długoterminowa współpraca. Dzięki komentarzom masz szansę jeszcze lepiej poznać swojego Klienta i tym samym, każdy kolejny tekst pisany dla niego będzie jeszcze lepszy od poprzedniego.

Tą metodą wypracowaliśmy razem z moimi Klientami hasła, które stale pracują na ich marki. Dobra komunikacja i dobra współpraca sprawia, że dedykowane słowa/frazy klucze wyłaniają się same. Dzięki temu, że jest to bardzo naturalny proces. Niewydumany i niewymuszony. Jako przykład może służyć jeden z moich Klientów, który całkowicie zrewidował stronę swojej firmy i swoją działalność skupia wokół jednego hasła, które dla niego wypracowałam.

Znajdź swoje X - mapa do skarbu

To nie jest tak, że Klient rzuca Ci poprawki z triumfalnym: in your face! Klient chce dobrych, soczystych treści, które oddają filozofię jego biznesu, marki, ale też jakoś z nim korespondują. A Ty jesteś w stanie takie treści dostarczyć, jeśli odpowiednio dbasz o komunikacje między Wami.

Poprawki, czy komentarze napisane przez Klienta to mapa do skarbu. Jeśli skupisz się na odpowiednim odczytaniu jej, znajdziesz swoje X. A to oznacza wartościową i długoterminową współpracę, a w tym rozwój z tym konkretnym Klientem i rozwój in general.

Trzymaj się zdrowo.🍀
Cześć!


Wybrane dla Ciebie