TRYB JASNY/CIEMNY

Klient wys艂a艂 mi POPRAWKI 馃憖 O BOSCHU! Czyli stresy pocz膮tkuj膮cego copy

Straszenie poprawkami jest wpisane w system szkolny. Od najm艂odszych lat uczymy si臋 tego, 偶e poprawki to CO艢 Z艁EGO. Ale czy naprawd臋 tak jest? Czy jest si臋 czym stresowa膰, gdy dostaniesz poprawki od Klienta?



To nie sprawdzian, to wsp贸艂praca

Je艣li chcesz pracowa膰 w copywritingu, musisz si臋 oduczy膰 traktowania swojej pracy jak sprawdzian, kt贸ry trzeba zda膰. Otrzymanie poprawek nie oznacza, 偶e nie zda艂e艣/艂a艣. Komentarz do Twojej pracy to cenna wskaz贸wka, kt贸ra pokazuje, w kt贸r膮 stron臋 ma i艣膰 dalsza wsp贸艂praca.

Klient m贸g艂 perfekcyjnie wype艂ni膰 brief, a Ty mog艂e艣/艂a艣 perfekcyjnie napisa膰 tekst, ale po jego lekturze, Klient by膰 mo偶e zobaczy艂 jakie艣 nowe po艂膮czenia, na kt贸re warto by by艂o zwr贸ci膰 uwag臋 w toku dalszej wsp贸艂pracy. Poprawki i komentarze to nie sygna艂, 偶e kiepski z Ciebie copywriter, to cenne informacje, kt贸re pozytywnie wp艂ywaj膮 na p艂ynno艣膰 wsp贸艂pracy.

Poprawki/komentarze to okazja do rozwoju

I tak nale偶y je traktowa膰. To forma komunikacji, dzi臋ki kt贸rej Klient ma szans臋 jeszcze doprecyzowa膰 swoje potrzeby i wyobra偶enia. Jest to istotne zw艂aszcza wtedy, gdy maluje si臋 przed Tob膮 d艂ugoterminowa wsp贸艂praca. Dzi臋ki komentarzom masz szans臋 jeszcze lepiej pozna膰 swojego Klienta i tym samym, ka偶dy kolejny tekst pisany dla niego b臋dzie jeszcze lepszy od poprzedniego.

T膮 metod膮 wypracowali艣my razem z moimi Klientami has艂a, kt贸re stale pracuj膮 na ich marki. Dobra komunikacja i dobra wsp贸艂praca sprawia, 偶e dedykowane s艂owa/frazy klucze wy艂aniaj膮 si臋 same. Dzi臋ki temu, 偶e jest to bardzo naturalny proces. Niewydumany i niewymuszony. Jako przyk艂ad mo偶e s艂u偶y膰 jeden z moich Klient贸w, kt贸ry ca艂kowicie zrewidowa艂 stron臋 swojej firmy i swoj膮 dzia艂alno艣膰 skupia wok贸艂 jednego has艂a, kt贸re dla niego wypracowa艂am.

Znajd藕 swoje X - mapa do skarbu

To nie jest tak, 偶e Klient rzuca Ci poprawki z triumfalnym: in your face! Klient chce dobrych, soczystych tre艣ci, kt贸re oddaj膮 filozofi臋 jego biznesu, marki, ale te偶 jako艣 z nim koresponduj膮. A Ty jeste艣 w stanie takie tre艣ci dostarczy膰, je艣li odpowiednio dbasz o komunikacje mi臋dzy Wami.

Poprawki, czy komentarze napisane przez Klienta to mapa do skarbu. Je艣li skupisz si臋 na odpowiednim odczytaniu jej, znajdziesz swoje X. A to oznacza warto艣ciow膮 i d艂ugoterminow膮 wsp贸艂prac臋, a w tym rozw贸j z tym konkretnym Klientem i rozw贸j in general.

Trzymaj si臋 zdrowo.馃崁
Cze艣膰!


Wybrane dla Ciebie