Blog copywritera: czy musi być tylko o copywritingu?

Jeśli czytasz mojego bloga regularnie, to pewnie znasz odpowiedź na to pytanie. A jeśli jesteś tutaj pierwszy raz, to zaraz poznasz. Czy copywriter powinien poruszać na swoim blogu tylko copywriterskie tematy? A może warto sięgać również w inne rejony?

Merytoryczne treści i autentyczność

Istnieje bardzo wiele stron copywriterów, na których znajdziemy te same informacje. Nieraz ułożone w tej samej kolejności - do tego stopnia, że możnaby było bawić się w wyliczanki "kto od kogo zerżnął temat". Strony są zazwyczaj utrzymywane w prostej, klasycznej kolorystyce i zazwyczaj jedyna rzecz, jaka je odróżnia, to nazwiska autorów. Można oczywiście iść w stronę czysto biznesowego bloga i skupiania się tylko i wyłącznie na pisaniu o copywritingu w sposób jak najbardziej fachowy i specjalistyczny, ale...

Zauważam, że TO NIE WSZYSTKO. Znajdziecie w Internecie bardzo wiele stron copywriterów, które choć dalej się "klikają", są od dawna porzucone. A poznać można to np. po tym, że ostatni wpis wrzucono kilka lat temu, a strona nie była aktualizowana i nie jest dostosowana do dzisiejszych realiów tego, jak powinna wyglądać strona internetowa. Zmierzam do tego, że opierając stronę tylko i wyłącznie na tekstach merytorycznych, opiniach Klientów i wzajemnych polubieniach - można wcale nie osiągnąć zamierzonego efektu, nawet jeśli strona będzie się klikać. Rzecz w tym, czy masz na blogu takie treści, po których ktoś będzie chciał/będzie w stanie zapamiętać Twoje nazwisko. Często nie chodzi o niewiadomo jaką erudycję, czy wybitność tych treści, ale o to czy zwyczajnie wzbudzasz sympatię, czy nie.

Bycie fachowym i bycie sobą

Połącz ręce. Możesz być specjalistą w swojej dziedzinie, ale każdy z nas w głębi duszy wie, że nie żyje się tylko i wyłącznie własną specjalizacją. Zapewne masz swoje hobby, coś lubisz - czegoś nie lubisz, masz swoje rytuały i takie rzeczy, które są w Tobie wyjątkowe, bo są Twoje po prostu. Zapewne masz do powiedzenia więcej, niż to, co mieści się w dziedzinie Twojej specjalizacji.

Kończy się czas zapinania garniturów pod szyję i spinania się, co by tylko nie palnąć gafy jakimś żartem w towarzystwie. Specjalizacja z równoczesnym otwarciem na różnorodność - to brama do świata nowych możliwości . Pokaż jakitm jesteś człowiekiem, w którym kierunku idą Twoje zainteresowania. Czy rzeczywiście jesteś wszechstronny, czy tylko tak siebie nazywasz. Daj się polubić tym, którzy chcą Cię polubić i daj się znielubić tym, którzy nie chcą Cię lubić. Jako copywriter freelancer nie muszisz współpracować z każdym, kto do Ciebie przyjdzie. Ale z pewnością będzie Ci łatwiej trafić na takie osoby, z którymi podobnie rezonujesz - a praca w takim towarzystwie, to czysta przyjemność dla obydwu stron.

Mój blog i rzeczywistość copywritera

Byłam blogerką zanim zostałam copywriterką. O ile copywritingiem zajmuję się od 15 lat, o tyle blogowaniem zajmuję się od 21 lat, dlatego siłą rzeczy mój blog nie jest tylko i wyłącznie o copywritingu. Poruszam na swojej stronie tematy związane z codziennością, z macierzyństwem, ze wszystkimi sferami wokół których balansuję każdego dnia. W żadnym razie nie przeszkadza mi to, w pisaniu na tematy w żaden spsób nie związane z moim blogiem, ale pozwala moim Klientom poznać mnie trochę lepiej i rozpoznać energię z jaką mają do czynienia.

Czy blog copywritera powinien być tylko o copywritingu?

To zależy od tego, co czujesz i jak czujesz. Autentyczność jest niewymuszona i nie jest też szczególnie naśladownicza. Jeśli chcesz postępować klasycznie - strona firmowa, tylko o firmie i działalności z mocną retoryką bez żadnych wtrętów - OK. Takie podejście świadczy o wysokim profesjonalizmie, ale jeśli zgubisz gdzieś czynnik ludzki, może się okazać, że nie wzbudzasz sympatii. A ta ostatnia jest potrzebna, jeżeli chcesz aby ktoś w ogóle wszedł z Tobą we współpracę.

Język firmowy uległ zmianom nie bez powodu. Coraz częściej firmy na swoich stronach zwracają się bezpośrednio do swoich Klientów i piszą o sprawach specjalistycznych, przyjemnym i luźnym językiem. To jest ten czynnik ludzki, który sprawia, że Klienci chcą przychodzić i zostają na dłużej.

Jeśli poszukujesz copywritera, napisz: kontakt@monikapawelec.pl a jeśli chcesz wesprzeć działalność mojej strony, możesz po ludzku postawić mi kawę przy pomocy magicznego, zielonego przycisku.

Trzymaj się zdrowo,

Cześć!

PODPIS
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!

Komentarze

Copyright © Daję Słowo