TRYB JASNY/CIEMNY

Jak NIE powinna wyglądać współpraca z copywriterem? 🤨

Zdarza się, że Klienci skrzywdzeni współpracą z copywriterem, boją się ponownie skorzystać z usług osoby zajmującej się copywritingiem. Skąd bierze się w nich ta obawa i jak nie powinna wyglądać współpraca z copywriterem?




Współpraca oparta na wyobrażeniu - bez żadnych konkretów

Klient, który po prostu chce tekst i na tym kończą się jego oczekiwania, z dużym prawdopodobieństwem nie będzie zadowolony ze współpracy z copywriterem, jeśli ten nie zada mu żadnych dodatkowych pytań. Ludzie mają rozmaite oczekiwania i wyobrażenia, co do zasady sprawdza się to, że nawet za krótkimi wiadomościami, kryje się konkretne wyobrażenie. Jeżeli copywriter nie zada sobie trudu, by je wydobyć, z dużym prawdopodobieństwem nie trafi w oczekiwania Klienta. A jeśli trafi, będzie to wynikiem farta, a nie wiedzy i solidnego researchu. Rozwiązaniem dla tego problemu jest brief. Zawsze pracuję na briefach, nie po to aby uprzykrzyć moim Klientom życie, ale po to, żeby obydwie strony wiedziały, czego mogą od siebie oczekiwać.

Copywriter, który przestał odpisywać


Często dostaję zlecenia, które zaczynają się od: "mój copywriter przestał się odzywać, czy mogłaby Pani mnie wesprzeć, terminy są krótkie, a nie mam kontaktu z człowiekiem, który zawalił". Wszyscy jesteśmy ludźmi i zawsze może się zdarzyć coś nieprzewidzianego, ale zawsze lepszy jest kontakt od braku kontaktu. Dotyczy to obydwu stron. Parę miesięcy temu zdarzyło się, że jeden z moich Klientów trafił do szpitala po poważnym wypadku. Jednak po paru dniach odezwali się do mnie pracownicy z jego firmy z prośbą o dodatkowy czas. Poczekałam cierpliwie, a po powrocie do zdrowia mojego Klienta, kontynuowaliśmy współpracę według starego harmonogramu.

Jeżeli strona, która realizuje zlecenie (w tym wypadku copywriter), przestaje się nagle odzywać - zawsze źle to wygląda. Po pierwsze, to dobry powód aby stracić zaufanie do takiej osoby. Po drugie, to znak, że taki ktoś nie jest profesjonalistą w swojej dziedzinie. Po trzecie, nie jesteśmy samotnymi wyspami, jeśli rzeczywiście COŚ się stało, warto wziąć to na klatę, przyznać się do tego i po prostu poinformować o tym Klienta.

Copywriter zamknięty na uwagi


Jest to najczęściej błąd popełniany przez początkujących copywriterów. Można pokonać go swoją otwartą postawą. Jeżeli jesteś początkującym copywriterem, masz prawo nie dostrzegać toporności swojego tekstu. Uwagi Klienta mogą wydawać Ci się nietrafione - czasem i takie pewnie się zdarzą. Co do zasady, warto zachować otwartość umysłu. Wciąż się uczysz, pamiętaj o tym, że dzisiaj napiszesz tekst, który za pół roku napiszesz już zupełnie inaczej - ze względu na lepszą technikę i większą wiedzę. 

Jeżeli jesteś początkującym copywriterem, nie bierz uwag przesadnie do siebie, ale staraj się wyciągnąć z nich lekcje na przyszłość. To przestrzeń na to, by się czegoś nowego nauczyć. Zachowaj jednak czujność. Jest różnica pomiędzy merytorycznymi uwagami, które coś dają, a zwykłym wymigiwaniem się od zapłacenia za wykonaną pracę.

Jeśli chcesz być profesjonalistą w swojej dziedzinie, poważnie podchodź do swojej pracy
Copywriting to coś więcej, niż naklepanie odpowiedniej liczby znaków. Ignorancja w każdej dziedzinie prowadzi na manowce i w copywritingu jest podobnie. W tej pracy tak samo, jak w każdej innej, trzeba pracować. A efekty tej pracy zależą od praktyki, podejścia i wiedzy.

I od tego, czy się wysypiasz - w zawodach kreatywnych sen to wartość nadrzędna. W zmęczonej głowie nie ma miejsca na nowe pomysły.

A jeśli chcesz sprawdzić moje, zapraszam: kontakt@monikapawelec.pl 

Trzymaj się zdrowo,
Cześć! 
PODPIS
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!

Wybrane dla Ciebie

instagram @_daje.slowo_monika.pawelec

Copyright © Daję Słowo