Copywriting: user generated content - co to jest?
Do tworzenia tekstów na strony internetowe można podejść na wiele różnych sposobów. Jedni siadają i piszą, inni zlecają to zadanie specjalistom (copywriterom freelancerom albo agencjom copywriterskim). Można również poprosić o pomoc żywych odbiorców. Na czym polega user generated content? Po co to robić i jak przekonać użytkowników do współpracy?
UCG nie mylić z USG
User generated content (UCG) to pewnego rodzaju zjawisko w sieci. Polega na tym, że odbiorcy tworzą treści na potrzeby Twoje i Twojej marki. Taki content może przybierać różne formy.
Mogą to być takie rzeczy jak: komentarze publikowane na mediach społecznościowych, dzielenie się opiniami, a nawet udostępnianie grafiki z Twoim logo lub hashtagiem podczas wykonywania jakiegoś wyzwania.
Po co Ci user generated content?
Bezpłatna reklama jest czymś bardzo niedocenianym, a jednak umożliwiającym generowanie całkiem pokaźnego ruchu, zainteresowania i dokonywania różnych akcji. User generated content to reklama, która nie tylko jest bezpłatna, ale również:
- jest autentyczna - prawdziwi odbiorcy chwalący Twoje produkty lub usługi to content na wagę złota
- poprawia pozycjonowanie - Wujek Google karmi się treścią. Im więcej, tym lepiej. Każdy komentarz, każda opinia w sieci - działają na Twoją korzyść
- buduje społeczność - każdy Twój klient, może zamienić się z sympatyka Twoich produktów w ambasadora marki
A to znaczy, że user generated content to: teksty za darmo, większe zasięgi, lepsze pozycjonowanie a także promocja. Oprócz wielu zalet istnieje pewien haczyk, o którym należy pamiętać.
Co zrobić, żeby inni chcieli pisać? Social media i nie tylko
Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe zadanie. Aby user generated content chciał się organicznie tworzyć, musisz włożyć duży wysiłek w motywowanie odbiorców i własną aktywność w świecie social media. Konieczne jest również posiadanie bardzo dobrej oferty.
Co w takim razie zrobić, aby chcieli pisać? Jak powinno to wyglądać i jak można zwiększyć swoje szanse na taką organiczną reklamę i aktywność?
Content marketing: jak zwiększyć szanse na user generated content?
Działanie, systematyczność i rozwój osobisty to klucz do sukcesu. Konsekwentna realizacja poniższych działań sprawi, że po pewnym czasie zaczniesz zauważać pierwsze korzyści płynące z user generated content:
- Zadbaj o jakość swojej oferty - zarówno pod względem merytorycznym, jak i wizualnym.
- Motywuj użytkowników - rzadko kiedy ludzie dzielą się opinią tak po prostu, dlatego warto dać im coś w zamian (zniżka, konkurs z nagrodami lub jakaś inna forma gratyfikacji)
- Bądź częścią swoich treści - jeśli będziesz tam, gdzie są Twoi odbiorcy i wejdziesz z nimi w relację, zbudujesz społeczność, która będzie pracować na Twój sukces
A jeśli potrzebujesz copywritera...
Niezmiennie zapraszam Cię do kontaktu. Czekam na Twoją wiadomość: kontakt@monikapawelec.pl
Trzymaj się zdrowo,
Cześć!
Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!