TRYB JASNY/CIEMNY

Copywriting: user generated content - co to jest?

Do tworzenia tekstów na strony internetowe można podejść na wiele różnych sposobów. Jedni siadają i piszą, inni zlecają to zadanie specjalistom (copywriterom freelancerom albo agencjom copywriterskim). Można również poprosić o pomoc żywych odbiorców. Na czym polega user generated content? Po co to robić i jak przekonać użytkowników do współpracy?


UCG nie mylić z USG

User generated content (UCG) to pewnego rodzaju zjawisko w sieci. Polega na tym, że odbiorcy tworzą treści na potrzeby Twoje i Twojej marki. Taki content może przybierać różne formy.

Mogą to być takie rzeczy jak: komentarze publikowane na mediach społecznościowych, dzielenie się opiniami, a nawet udostępnianie grafiki z Twoim logo lub hashtagiem podczas wykonywania jakiegoś wyzwania.

Po co Ci user generated content?

Bezpłatna reklama jest czymś bardzo niedocenianym, a jednak umożliwiającym generowanie całkiem pokaźnego ruchu, zainteresowania i dokonywania różnych akcji. User generated content to reklama, która nie tylko jest bezpłatna, ale również:
  • jest autentyczna - prawdziwi odbiorcy chwalący Twoje produkty lub usługi to content na wagę złota
  • poprawia pozycjonowanie - Wujek Google karmi się treścią. Im więcej, tym lepiej. Każdy komentarz, każda opinia w sieci - działają na Twoją korzyść
  • buduje społeczność - każdy Twój klient, może zamienić się z sympatyka Twoich produktów w ambasadora marki
A to znaczy, że user generated content to: teksty za darmo, większe zasięgi, lepsze pozycjonowanie a także promocja. Oprócz wielu zalet istnieje pewien haczyk, o którym należy pamiętać.

Co zrobić, żeby inni chcieli pisać? Social media i nie tylko

Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe zadanie. Aby user generated content chciał się organicznie tworzyć, musisz włożyć duży wysiłek w motywowanie odbiorców i własną aktywność w świecie social media. Konieczne jest również posiadanie bardzo dobrej oferty.

Co w takim razie zrobić, aby chcieli pisać? Jak powinno to wyglądać i jak można zwiększyć swoje szanse na taką organiczną reklamę i aktywność?

Content marketing: jak zwiększyć szanse na user generated content?

Działanie, systematyczność i rozwój osobisty to klucz do sukcesu. Konsekwentna realizacja poniższych działań sprawi, że po pewnym czasie zaczniesz zauważać pierwsze korzyści płynące z user generated content:

  1. Zadbaj o jakość swojej oferty - zarówno pod względem merytorycznym, jak i wizualnym.
  2. Motywuj użytkowników - rzadko kiedy ludzie dzielą się opinią tak po prostu, dlatego warto dać im coś w zamian (zniżka, konkurs z nagrodami lub jakaś inna forma gratyfikacji)
  3. Bądź częścią swoich treści  - jeśli będziesz tam, gdzie są Twoi odbiorcy i wejdziesz z nimi w relację, zbudujesz społeczność, która będzie pracować na Twój sukces

A jeśli potrzebujesz copywritera...

Niezmiennie zapraszam Cię do kontaktu. Czekam na Twoją wiadomość: kontakt@monikapawelec.pl

Trzymaj się zdrowo, 

Cześć!

PODPIS

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!

Wybrane dla Ciebie

instagram @_daje.slowo_monika.pawelec

Copyright © Daję Słowo