TRYB JASNY/CIEMNY

3 największe mity copywritingu

Jeśli jesteś copywriterem z pewnością nie raz usłyszałeś, że pisanie tekstów to nie praca. A może nawet ktoś zapytał Cię czy znajdziesz sobie w końcu jakieś poważne zajęcie? To jeden z wielu mitów krążących na temat copywritingu. W tym wpisie obalę 3 najważniejsze z nich.


Copywriting to zajęcie dla każdego

Copywriting jest tak samo dla każdego jak fizyka jądrowa, czy analiza wierszy literackich. W rzeczywistości nie istnieje praca, która jest zajęciem dla każdego. Każdy z nas ma swoje predyspozycje, zdolności i możliwości. W copywritingu nie jest inaczej. 

W zawodzie copywritera także liczą się pewne zdolności, umiejętności, plastyczność myślenia o różnych tematach i o samym sobie w tej pracy. Nie mniej ważne jest ciągłe wypracowywanie sobie warsztatu i techniki, nie tylko pisania, ale również metod pracy. Każdy może grać na gitarze, ale nie każdy może robić to zawodowo. Tak samo jest w copywritingu.

Copywriting to lekkie pisanie tekstów i głównie na social media

Social media to tylko jedna z wielu dziedzin internetowej rzeczywistości. Są jeszcze artykuły branżowe, teksty na podstrony, slangi, hasła reklamowe. Social media to tylko część tej pracy. Co do lekkości...

Wiele osób nadal nie wie na czym polega ta praca. Są tacy, którzy naprawdę nie rozumieją tego, że można na tym zarabiać. Bo to przecież żadna robota, jeśli nie ruszysz tyłka z krzesła i nie tyrasz fizycznie przez 8 godzin.

Tylko, że zapominają o małym szczególe... Profesjonalny copywriting to ciągła praca głową, której nie da się wyłączyć. To nieustanne skupianie się, przyswajanie i przetwarzanie wielu informacji. Ale nie z jednej dziedziny, lecz z bardzo wielu różnych branż. W rzeczywistości nie da się tego wykonywać przez całe 8 godzin dziennie na pełnych obrotach. Dlaczego? Bo tak nie pracuje ludzki umysł. 

Copywriter to człowiek, który udaje, że coś wie

To największa a równocześnie najczęściej powtarzana bzdura przez niektóre środowiska. Jeśli ktoś wypowiada taką opinię, to albo przejechał się na jakimś copywriterze, który rzeczywiście dał ciała... Albo w ogóle nie wie na czym polega profesjonalny copywriting.

Profesjonalni copywriterzy to ludzie renesansu. Z ogromną wiedzą i wszechstronnymi zainteresowaniami, które pozwalają im na swobodę słowa i lekkość wypowiedzi. Wiedzą co robią, wiedzą jak i po co. A żadne słowo nie jest przypadkowe.

Mity, mitami...

Zawsze istniały i istnieć będą. To, co nierozumiane zawsze budzi jakiś rodzaj niechęci, czy niepokoju. Ale jeśli masz jakieś pytania, odpowiem. Chętnie ubiorę Twoje idee w słowa. Wystarczy napisać: kontakt@monikapawelec.pl

Trzymaj się zdrowo, 

Cześć!


PODPIS

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!

Wybrane dla Ciebie