Microcopy: co to jest i czym się charakteryzuje?

Są takie teksty na pozór małe, które mają niemałe znaczenie w sprzedaży. Microcopy to inaczej "micro copywriting", czyli wszystkie krótkie teksty i informacje prezentowane na stronach internetowych.  Kiedy stosuje się ten rodzaj copywritingu?

Microcopy - skąd się wziął ten stwór?

Microcopy nie jest wcale nowym zjawiskiem. Co ciekawe, tym rodzajem copywritingu na samym początku nie zajmowali się copywriterzy, lecz... programiści. Prędko okazało się jednak, że umiejętności programistycznie nie zawsze idą w parze z copywriterskimi. I tak do akcji wkroczyli copywriterzy.

Gdzie wykorzystuje się microcopy?

Microcopy przyda się wszędzie tam, gdzie trzeba umieścić krótkie treści. Znajduje zastosowanie w: hasłach reklamowych, sloganach, adnotacjach, disclaimerach, menu, w różnego rodzaju formularzach i przyciskach.

Micro copywriting ma zastosowanie w różnych sklepach internetowych. To właśnie prosty i zrozumiały język bardzo często decyduje o tym, czy dana platforma e-commerce odniesie sukces. Niemałe znaczenie ma intuicyjność i przejrzystość przekazu.

Po co robić microcopy?

Zadaniem micro copywritingu jest tworzenie treści, których interpretacja jest automatyczna. Polega on na formułowaniu zwięzłych, logicznych i zrozumiałych komunikatów. Wpływa na przejrzystość strony, przycisków, czy używanych formularzy. Microcopy przypomina wytyczanie jasnej ścieżki, która ma być zrozumiała dla przeciętnego użytkownika.

Nie wiesz o co chodzi? Chodzi o pieniądze

W microcopy najważniejsze jest zrozumienie intencji użytkowników. Kolejnym krokiem jest wykorzystanie tej wiedzy w sposób, który pozwoli na realizację celów biznesowych. W tekstach copywriterskich zawsze chodzi o sprzedaż, nie o zdobywanie literackiej nagrody Nobla. 

Wzniosłe opisy napompowane milionem pustych, lecz pięknych epitetów wcale nie są pożądane. Każde słowo jest ważne i właśnie dlatego, nie można mnożyć słów bez wyraźnej potrzeby. Słowa prowadzą do akcji, czynów, decyzji - nawet pisząc w sposób humorystyczny, należy traktować je poważnie.

Trzymaj się zdrowo, 
Cześć!
PODPIS

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!

Komentarze

Copyright © Daję Słowo