Copywriting: czym się zajmuję i jakie treści piszę?

Chociaż copywriting jest coraz bardziej popularny, wciąż wiele osób zastanawia się nad tym, czy jest to prawdziwa praca. Wielokrotnie spotykałam się ze zdziwieniem, uniesiem brwi i nerwowym kaszlem. Co ciekawe, zaczęłam zajmować się copywritingiem 14 lat temu, kiedy był mniej popularny niż dzisiaj.

Photo by Andrew Neel on Unsplash

Nie każdy rozumie

Nie każdy rozumie istnienie tej branży i też nie trzeba tego od wszystkich wymagać. Są takie osoby, które w ogóle nie rozumieją, czym są umiejętności miękkie, albo co to znaczy pisać tekst językiem korzyści. I nic w tym złego, to pole dla nas - copywriterów. Nie chodzi przecież o to, żeby kogoś przekonywać, że taki zawód naprawdę istnieje. Chodzi o to by robić robotę i robić ją możliwie jak najlepiej.

Jakie treści można u mnie zamówić?

Blog to moje podwórko, wyrażam tutaj siebie nie bacząc na żadne wytyczne. Jednak treści lifestyle'owe piszę właściwie dosyć rzadko (choć też chętnie). Dla swoich Klientów najczęściej tworzę:

  • artykuły branżowe specjalistyczne
  • artykuły na blogi i strony o wysokiej wartości merytorycznej
  • artykuły na blogi i strony, które mają przybliżyć Czytelnikom specyfikę danej branży
  • treści do zakładek i ofert
  • historię bohatera marki
  • wpisy na social media

Tak naprawdę możliwości jest bardzo wiele, ponieważ nie ograniczam się w zdobywaniu wiedzy i nabieraniu nowych doświadczeń. Najczęściej piszę treści rozpoczynające się od 1000-2000 ZZS. Znacznie rzadziej zdarza mi się pisać bardzo krótkie formy - ale takie treści też można u mnie zamówić, wystarczy napisać maila: kontakt@monikapawelec.pl 

Z kim najczęściej współpracuję?

Swoje usługi kieruję do firm. Nie ograniczam się do jednej branży. Zdarzało mi się pisać dla salonów kosmetycznych, firm fotograficznych, stolarskich, fundacji, firm zajmujących się produkcją ciężkich maszyn, dla firm dietetycznych lub instytucji związanych z edukacją. A także dla wielu innych, które zdecydowały się na moje usługi.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pracy copywritera, lub wiążesz swoją przyszłość z tym zawodem, zapraszam Cię na mojego bloga w każdą środę. Teksty, które powstały w ramach środowych cykli, znajdziesz tutaj

Trzymaj się zdrowo, 
Cześć! 
PODPIS

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!
Copyright © Daję Słowo