TRYB JASNY/CIEMNY

Jak pisać angażujące nagłówki? Czym one w ogóle są i po co zawracać tym sobie głowę?🖋️

Nagłówki są pierwszym, co przyciąga uwagę czytelnika. Skuteczny nagłówek powinien być krótki, konkretny i emocjonalny. Niestety, wszystkie swoje akademickie mądrości możesz wyrzucić do kosza. Istnieje wiele powodów, dla których prace licencjackie, czy magisterskie nie są tak chętnie czytane, jak artykuły na Pudelku. 😁 Jak pisać, żeby inni czytali?


Jesteś humanistą? Och, ojej... Użyj liczb. Nie gryzą 😉

Liczby przyciągają wzrok i są łatwe do zapamiętania. Przykład? 5 sposobów jak zrobić z igły widły. Konkretne liczby działają jak magnes, przyciągając czytelników poszukujących szybkich i zwięzłych informacji. Umówmy się, w czasach chata GPT nikt nie będzie tracił czasu na czytanie słów, które nic nie wnoszą w jego życie. No dobrze... Niektórzy będą, ale mój problem polega na tym, że wierzę w ludzi nawet wtedy, kiedy nie mam do tego żadnych podstaw. 😜


Zadawaj pytania - to nie Twoje zdanie jest najważniejsze, ale dialog

Zadawaj pytania lub wprowadzaj element tajemnicy. Np. jak zrobić z igły widły w 10 minut i postawić na swoim? Czytałbyś/łabyś? Ja akurat nie, bo to żadna sztuka dla filozofa i człowieka po licznych przejściach. A nic tak nie kształtuje psychy jak ostra dyskusja z lekarzem orzecznikiem, który próbuje przekonać Cię, że Twoje stwardnienie rozsiane to fikcja. Retoryka połączona z dobrą metodologią i zadawaniem pytań nie do zdarcia. Ktoś się wkurzy, ktoś napęcznieje, ale raczej nie będę to ja. 


Obiecuj korzyści, ale gruszki zostaw w Biedro

Pokaż, co czytelnik zyska. Niech to będzie prawdziwa korzyść, a nie korzyść pod tytułem "dam Ci takiego, jakiego nikt nie ma". Wiesz dlaczego? Bo Twój produkt na bank znajdzie się na Temu, albo AliExpress zanim zdążysz go wymyślić. To jaka obietnica jest dobra? Zwiększ swoje konwersje dzięki tym prostym technikom. Konkretnie, a przy tym realnie przedstawiona korzyść motywuje do dalszego czytania.


Ty, hu... Użyj mocnych słów

Słowa takie jak "najlepszy", "sekret", "niesamowity" przyciągają uwagę. Przykład: "Niesamowite techniki copywritingu, które musisz poznać". Mocne, emocjonalne słowa wzbudzają zainteresowanie i ekscytację. Ale zaraz, zaraz... To też nie wystarczy. Jeżeli piszesz o emocjonujących, niesamowitych technikach copywritingu, a w treści dajesz czytelnikom wiedzę z zakresu pierwszej klasy szkoły podstawowej to z łatwnością zamienisz swój tekst w tragedię i to niekoniecznie grecką. Te drugie, podobnie jak jogurt są po prostu smaczne.


Testuj nagłówki, próbuj różnych wariantów

Sprawdzaj, które nagłówki działają najlepiej poprzez A/B testing. Regularne testowanie różnych wariantów nagłówków pomoże Ci zrozumieć, co najlepiej działa na Twoją publiczność. No bo... Co się lepiej czyta, tzw. jak krowie na rowie, czy jednak to:

W kontekście interdyscyplinarnych badań nad efektem antyproliferacyjnym potencjalnych związków leczniczych na komórki nowotworowe o różnym stopniu zaawansowania, z uwzględnieniem interakcji między składnikami chemicznymi a mechanizmami apoptozy, wykazano złożoność wpływu mikrośrodowiska na skuteczność terapeutyczną, co implikuje konieczność dalszych badań nad zależnościami pomiędzy aktywnością biologiczną a strukturą cząsteczkową w celu rozwinięcia strategii terapeutycznych o większej precyzji i skuteczności klinicznej.

Pozostawiam to Twojej nieskromnej ocenie. 😎

Trzymaj się zdrowo! 🍀

Cześć 

Wybrane dla Ciebie