TRYB JASNY/CIEMNY

Zdrowe przek膮ski na lato!馃ウJak NIE ZAMIENI膯 si臋 w kul臋 艣nie偶n膮?? ☃️

Dzieci potrzebuj膮 zr贸wnowa偶onej diety, aby rosn膮膰 i rozwija膰 si臋 prawid艂owo. Doro艣li, potrzebuj膮 jej, aby si臋 nie pochorowa膰 lub aby... nie pochorowa膰 si臋 bardziej. 馃槈 Lub, aby... nie zamieni膰 si臋 w ba艂wana jeszcze przed nadej艣ciem zimy馃榿.  Jak nie zboczy膰 ze szlaku zdrowego od偶ywiania?馃崏馃


Zasady zdrowego od偶ywiania dla dzieci i doros艂ych馃嵔️馃

Zdrowe od偶ywianie to klucz do prawid艂owego rozwoju Twojego dziecka, jak i r贸wnie偶 klucz do Twojego dobrego samopoczucia. Wskaz贸wki s膮 prostsze ni偶 konstrukcja cepa:

  • zbalansowane posi艂ki,
  • pe艂ne owoc贸w, warzyw, bia艂ka i w臋glowodan贸w z艂o偶onych
  • odpowiednie nawodnienie. 
Pami臋taj, 偶e zdrowe przek膮ski s膮 r贸wnie wa偶ne co pe艂ne posi艂ki! Je艣li od偶ywiasz si臋 zdrowo, ale ka偶d膮 przerw臋 w pracy zapychasz s艂odyczami, czy paczkowanym wysokoprzetworzonym jedzeniem, to b臋dziesz jak ta nadmuchana chemi膮 turbo-wydajna kura, kt贸rej 偶ycie zosta艂o zamienione w piek艂o, tylko po to, 偶eby cz艂owiek mia艂 chwil臋 uciechy. 馃嵆

Najlepsze zdrowe przek膮ski na letnie dni ☀️馃崚

#01 Owoce w swojej naturalnej formie

Owoce to najlepszy wyb贸r na zdrow膮 przek膮sk臋. S膮 pe艂ne witamin i b艂onnika, a tak偶e doskonale gasz膮 pragnienie w upalne dni (doskonale sprawdz膮 si臋 tutaj arbuzy). Sa艂atka owocowa, krojone jab艂ka, winogrona czy maliny — mo偶liwo艣ci s膮 niesko艅czone!


#02 Warzywa i dip 馃馃馃崊

Pokrojone warzywa z hummusem lub innym zdrowym dipem to 艣wietna przek膮ska. Warzywa dostarcz膮 niezb臋dnych witamin i minera艂贸w, a dipy na bazie jogurtu czy ciecierzycy dodadz膮 do Twoich przek膮sek bia艂ka.


#03 Orzechy i nasiona 馃尠馃

Orzechy i nasiona to doskona艂e 藕r贸d艂o zdrowych t艂uszcz贸w, bia艂ka i b艂onnika. S膮 doskona艂ym dodatkiem do przek膮sek i deser贸w. Sprawdz膮 si臋 doskonale jako przek膮ska do filmu podczas deszczowego dnia. 


Nie zapominaj o przek膮skach na wysnos!馃帓馃嵈

Podczas wakacyjnych wycieczek przydadz膮 si臋 przek膮ski, kt贸re mo偶na 艂atwo spakowa膰 i zabra膰 ze sob膮. Owoce, warzywa, orzechy i nasiona to jedno, ale nie zapominaj o kanapkach z pe艂noziarnistym chlebem, hummusem i warzywami, czy domowych batonikach z orzech贸w i owoc贸w suszonych. Wsp贸lne przygotowywanie przek膮sek mo偶e by膰 doskona艂膮 okazj膮 do wsp贸lnego sp臋dzania czasu i lepszego poznania swoich wzajemnych upodoba艅.


Woda to podstawa馃挧馃イ

Nie wyobra偶am sobie wyj艣cia z domu bez mojego r贸偶owego kubeczka z flamingami i butelki z miark膮. Tzn. inaczej... Bez kubeczka, sobie poradz臋, bo tam kawa zwykle si臋 znajduje, ale bez wody — nie wychodz臋. W letnie dni wszyscy powinni艣my si臋 regularnie nawadnia膰, pami臋taj膮c r贸wnie偶, aby biega膰 za dzie膰mi z tymi p艂ynami — bo w ferworze zabawy, 艂atwo zapomnie膰. Kto nigdy nie zapomnia艂 o nawodnieniu, niech pierwszy rzuci kamie艅 i pu艣ci kaczk臋. 馃槣


Niezale偶nie od sezonu pami臋taj o sobie i swoich najbli偶szych☀️

Wakacje to czas zabawy, ale r贸wnie偶 czas, kiedy mo偶emy kszta艂towa膰 w sobie i w naszych dzieciach zdrowe nawyki 偶ywieniowe. Pami臋taj, 偶e zdrowe przek膮ski s膮 r贸wnie wa偶ne, jak pe艂ne posi艂ki. Wybieraj przysmaki pe艂ne witamin i minera艂贸w, a w upalne dni dbaj o odpowiednie nawodnienie. Dobre nawyki 偶ywieniowe to podstawa zdrowego rozwoju Twojego dziecka i Twojego dobrego samopoczucia. Ciesz si臋 smakami lata i celebruj z bliskimi ten czas! 馃崗馃崌馃ウ馃崏馃馃崜


Trzymaj si臋 zdrowo!馃崁


Psssyt! Je艣li spodoba艂 Ci si臋 ten tekst, mo偶esz doceni膰 autork臋, stawiaj膮c jej nap贸j bog贸w (zielony przycisk馃憞). Powiem Ci w tajemnicy, 偶e ona naprawd臋 lubi kaw臋. Lubi te偶 jak skrzynka zape艂nia si臋 ofertami wsp贸艂pracy: kontakt@monikapawelec.pl. 馃槈 Pracuj膮c z ni膮, wspierasz jej nieoczywist膮 codzienno艣膰 ze stwardnieniem rozsianym. 


Wybrane dla Ciebie