Jak napisać dobry poradnik?

Artykuły poradnikowe to jedne z najchętniej czytanych treści. Dobry tekst w sposób przejrzysty przekazuje wiedzę i dostarcza praktycznych wskazówek, które pomagają rozwiązać dany problem. Treści poradnikowe zaspokajają także ciekawość, a przy tym są świetnym narzędziem marketingowym. Pomagają przyciągnąć użytkowników, zwiększyć ruch na stronie i wskaźnik konwersji. Jak pisać dobre poradniki?

Artykuły poradnikowe - o czym warto pamiętać?

Biegły copywriter nie musi się zastanawiać nad tym, jak napisać artykuł poradnikowy. Pewne rzeczy przychodzą automatycznie, w miarę praktyki. Artykuły poradnikowe mają przekazać odbiorcy konkretną wiedzę na określony temat. A równocześnie stanowić subtelną promocję marki, produktu lub usługi. Aby spełniały to zadanie należy:

  • określić grupę docelową
  • dostosować do niej formę i język tekstu
  • przeprowadzić research
  • rozplanować tekst
  • zadbać o unikalność treści

Tekst poradnikowy a zestaw słów kluczowych

Jak w każdym innym tekście, nie należy przesadzać z ilością słów kluczowych. Nie należy również bać się ich i z nich rezygnować. Zasady SEO mają wspierać nasze pisanie i sprawiać, że nasze treści staną się widoczne. Zarówno w wyszukiwarkach, jak i na urządzeniu czytelnika. Dlatego warto skorzystać z pomocy copywritera, który nie tylko potrafi pisać teksty, ale rozumie także świat Internetu.

Pisanie dobrej jakości tekstów wcale nie należy do najłatwiejszych zadań. Dobry poradnik to również swego rodzaju majstersztyk. To nie tylko kwestia właściwie dobranego języka, ale także udzielania adekwatnych odpowiedzi na pytania odbiorcy, zanim te zdążą się pojawić. Niemniej istotna jest strona wizualna tekstu. Nawet najlepiej napisany tekst traci na swojej wartości, jeżeli nie jest wizualnie atrakcyjny i uporządkowany.


Copywriter advice: co zabije Twój poradnik?

Nieprzejrzystość to strzał w kolano każdego tekstu, jednak w przypadku poradnika to istne samobójstwo. Jeśli nie wiadomo o co chodzi w tekście, to będzie on nieprzydatny i niefunkcjonalny pod każdym względem. Jeśli język jest zbyt zawiły, odbiorca poszuka odpowiedzi gdzie indziej. A na pewno ktoś już napisał o jego problemie w sposób przejrzysty i zrozumiały.

Przykład? Jeśli ktoś szuka sposobu na przetkanie rury w domu (a przy okazji dobrego środka do takiego czyszczenia lub ekipy - patrz: okazja do reklamy Twojego produktu/usługi) i potrzebuje szybkiego rozwiązania sprawy, będzie się skupiał na konkretach. Nikt nie chce w takiej sytuacji czytać historii rurociągów, liczy się to, żeby rozwiązać problem w możliwie jak najszybszym czasie. Nie w każdej sytuacji liczy się czas, bywa że chodzi o to, by dokonać dobrego wyboru niekoniecznie od razu. Wtedy poradnik kieruje się nieco innymi zasadami, choć nadal przejrzystość jest wartością samą w sobie.

Po co pisać poradniki?

Ich lektura jest przyjemna, budzą pozytywne emocje. Niezależnie od tematu odbiorca podczas lektury zaspokoi swoją ciekawość, a przy okazji faktycznie dowie się czegoś nowego. Dobry copywriter nie wymyśla wartości, których nie ma, ale odkrywa te, które istnieją i potrafi ubrać je w odpowiednie słowa. A także odpowiedzieć na problemy i pytania, zanim one się pojawią.

Dziękuję, że poświęciłeś swój czas na lekturę mojego poradnika o poradnikach. Jeśli chcesz abym ubrała w słowa Twoje myśli, zapraszam do współpracy: kontakt@monikapawelec.pl

Trzymaj się zdrowo,

Cześć!


PODPIS

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!

Komentarze

Copyright © Daję Słowo