TRYB JASNY/CIEMNY

Dlaczego nie możesz wystartować w copywritingu? 3 powody

Kiedy przechodzi się tę magiczną granicę i staje się copywriterem z prawdziwego zdarzenia? Czy taka granica w ogóle istnieje? W tym wpisie porozmawiamy o przekonaniach, przez które nie możesz wystartować. 


Granice są w Twojej głowie

Większość granic, to granice, które istnieją w Twojej głowie. Nikt ich przed Tobą nie postawił i nie powiedział, że będąc w tym punkcie nie zostaniesz copywriterem, ale w innym, już będziesz mógł się tak tytułować. Jeżeli natomiast ktoś tak Ci powiedział, przykro mi to mówić, ale zostałeś oszukany.

Granica pomiędzy webwritingiem a copywritingiem jest dosyć płynna. Nie bez znaczenia są tutaj jednak finanse. Jeżeli nie piszesz "za drobne", a zlecenia, które bierzesz pozwalają Ci na swobodę bytu - to znaczy, że w zasadzie już jesteś copywriterem. Nie ma jednak wyraźnej granicy, ponieważ byłeś nim także wtedy, kiedy po nocach pisałeś teksty za grosze, tylko po to, by wyrobić sobie doświadczenie i pewnego dnia nie musieć się tak napinać. Czemu wielu osobom tak trudno jest wystartować?

1. Są lepsi ode mnie

Oczywiście, że istnieją lepsi od Ciebie. Istnieją i będą istnieli. Można się z tym pogodzić i brać się z życiem za bary, albo zrezygnować z własnych marzeń. Jak myślisz, która opcja jest lepsza?

Rynek jest zróżnicowany, konkurencja duża, ale to plus. Każdy Klient ma dzięki temu szansę znaleźć copywritera odpowiedniego dla siebie. Jeśli dla tego konkretnego Klienta nie okażesz się odpowiedni, znajdziesz innego, który chętnie skorzysta z Twoich usług.

2. Nie umiem jeszcze tak dobrze pisać

A kiedy będziesz umiał? To nieprawda, że musisz najpierw się nauczyć, a dopiero później wyjść do ludzi (pod warunkiem, że ogarniasz ortografię i potrafisz wypowiedzieć się pisemnie). Tańca uczysz się tańcząc, copywritingu uczysz się pisząc. Kontakt z drugim człowiekiem, a w tym wypadku z Klientem daje Ci szansę zrozumienia własnego miejsca w copywritingu. Odkrywasz dzięki temu, na czym Ci zależy, czego chcesz, a czego nie chcesz. Im szybciej wejdziesz w zlecenia, tym szybciej ocenisz, czy to zajęcie dla Ciebie i co chcesz z nim zrobić.

3. Nie rozumiem tej branży

Zrozumienie branży przychodzi z czasem i trzeba się go ciągle uczyć, ponieważ branża jest zmienna. Każde zajęcie wykonywane po raz pierwszy, nie od razu przychodzi płynnie. Nie musisz się katować tym, że zbyt długo zajmuje Ci napisanie dobrego tekstu. Zobaczysz, jak wraz z regularną praktyką ten czas będzie się skracał. 

Jeśli masz w sobie chęć nauki, chcesz rozumieć branżę copywritingu i sprawnie pisać, wiedząc co robisz, musisz w tym siedzieć. Jasne, może się tak zdarzyć, że kilka razy zrobisz z siebie kretyna, ale nie ma sensu brać sobie tego do głowy, lepiej potraktować to jako cenną lekcję na przyszłość.

Każde doświadczenie tworzy nas takimi, jakimi jesteśmy więc warto je doceniać, nawet jeśli nie zawsze wiąże się z pozytywnymi emocjami.

Trzymaj się zdrowo,
Cześć! 
PODPIS

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!

Wybrane dla Ciebie