Jak zadbać o swoją odporność naturalnymi sposobami?

Osłabiona odporność organizmu powoduje, że nawet lekkie przeziębienie może się przeciągnąć. Katar nie musi od razu oznaczać koronawirusa, ale w trwającym sezonie chorobowym lepiej jest zadbać o swój układ odpornościowy. Jak to zrobić i jakie sposoby mogą uchronić nas przed infekcjami?

Wzmocnienie odporności organizmu na bakterie i wirusy to podstawa. Co więcej, można to zrobić w stosunkowo prosty sposób. Z reguły wystarczy prowadzić zdrowy tryb życia, a organizm na pewno sobie poradzi. Co to znaczy zdrowy i jak wzmocnić organizm? Najskuteczniejsze są proste sposoby.

Jedz zdrowo

Niejednokrotnie słyszymy o tym, że śniadanie to podstawa. To prawda, nic tak nie podnosi odporności jak regularne i zdrowe śniadanie. Podczas snu nasz organizm korzysta z nagromadzonych zapasów, dlatego zaraz po przebudzeniu powinniśmy uzupełnić braki. Pierwszy posiłek powinniśmy zjeść wciągu godziny od wstania z łóżka. Zadaniem śniadania jest rozgrzanie organizmu i dostarczenie mu odpowiedniej dawki energii.Śniadanie nie powinno jednak przesadnie obciążać przewodu pokarmowego. Dlatego idealne będą płatki jaglane np. z jabłkiem i cynamonem.

W ciągu dnia koniecznie należy zjeść ciepły posiłek. Najlepsza dla zdrowia jest zupa jarzynowa, która dostarczy organizmowi wielu składników mineralnych. Aby właściwie zadbać o układ odpornościowy powinniśmy spożywać duże ilości warzyw. Powinny one być podstawą naszej diety, a nie dodatkiem do makaronu czy chleba. Dobrze jest od czasu do czasu wypić sobie sok z kiszonych ogórków. Podczas procesu kiszenia powstaje kwas mlekowy, który świetnie reguluje florę bakteryjną jelit.

Wcinaj miód

Pamiętajmy również o miodzie, który jest bogaty w witaminy, mikroelementy oraz enzymy. Warto spożywać miód codziennie na wzmocnienie organizmu. Rozgrzewająca herbata z miodem, cytryną i imbirem również świetnie się sprawdzi w zimne dni.

Zahartuj się

Warto poświęcić trochę czasu na hartowanie organizmu. Regularne przyzwyczajanie organizmu do zmian temperatury świetnie wpływa na odporność. Dzięki regularnym wędrówkom w różnych warunkach atmosferycznych naczynia krwionośne będą mniej wrażliwe na chłód. To z kolei spowoduje, że nie będą się kurczyły i hamowały reakcji odpornościowej. Wówczas organizm szybciej poradzi sobie z zarazkami. Hartowanie nie tylko poprawia odporność, ale przede wszystkim dodaje energii i poprawia nastrój.

Wpuść trochę powietrza

To banał, ale w walce z bakteriami i wirusami pomoże nam codzienne wietrzenie mieszkania. Optymalna temperatura panująca w mieszkaniu nie powinna przekraczać dwudziestu stopni. Lepiej jest, gdy w pomieszczeniu panuje niższa temperatura, jest ona niekorzystna dla rozwoju bakterii i wirusów. 

Ubieraj się na cebulę

Kolejny banał, który pomoże nam zabezpieczyć się przed wirusami i bakteriami, to ubiór adekwatny do pogody. Przegrzanie, podobnie jak i wychłodzenie organizmu negatywnie na niego wpływa i może w efekcie doprowadzić do osłabienia odporności. Najlepiej jest ubierać się na tzw. cebulkę, wówczas zawsze można coś zdjąć lub założyć. Warto zainwestować też w dobre i nieprzemakalne obuwie, oraz zrezygnować z tzw. "mody na gołe kostki".

Unikaj zarazków

Jednym z najprostszych sposobów na odporność jest zwykłe unikanie zarazków. Najszybciej można zarazić się od innej osoby, dlatego zwłaszcza w okresie grypowym, przeziębieniowym, koronawirusowym, powinniśmy unikać tłocznych miejsc. Jeśli możemy najlepiej jest unikać wizyt w przychodniach oraz szpitalach. Ostrożność należy zachować również w środkach komunikacji miejskiej. Aby uniknąć zakażenia należy często myć ręce i nie dotykać brudnymi rękami twarzy.

Zachowanie tych prostych zasad w życiu codziennym, naprawdę może nam pomóc uniknąć zachorowania.

Trzymajcie się ciepło i myjcie ręce, 
Ahoj!
PODPIS

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!
Copyright © Mama Kapitan